سفارش تبلیغ
صبا ویژن






تاریخ : دوشنبه 96/3/29 | 11:12 صبح | نویسنده : saleh | نظرات ()

 






تاریخ : چهارشنبه 96/3/3 | 12:41 عصر | نویسنده : saleh | نظرات ()






تاریخ : شنبه 96/2/30 | 10:38 صبح | نویسنده : saleh | نظرات ()






تاریخ : چهارشنبه 96/1/16 | 11:33 صبح | نویسنده : saleh | نظرات ()

باشگاه بارسلون با داشتن مدارس فوتبال استاندارد و مدرن هر فصل ده ها ستاره نوجوان را به فوتبال حرفه ای دنیا تقدیم می کند.
باشگاه بزرگ و مردمی بارسلونا با داشتن بیش از 450 مدرسه فوتبال در سراسر جهان تنها با نام لامسیا که مکتب فوتبال آبی و اناری ها بود خلاصه نمیشود. آبی و اناری ها در مکتب لامسیا رشد کرده و ریشه گرفتند.
باشگاه بارسلونا به عنوان الگوی نام برده توسط فیفا برای مدارس فوتبال به شمار می رود و تایید فیفا را به همراه دارد
به طور مثال در همین اساسنامه آمده است: هر مدرسه فوتبال باید یک روان شناس کودک و نوجوان که در امتحان مخصوص فیفا نیز نمره قبولی آورده باشد در اختیار بگیرد و تایید صلاحیت این روان شناس بر عهده فدراسیون فوتبال هر کشور خواهد بود، حال آنکه مدرسه فوتبال بارسلونا نه تنها یک روان شناس بلکه به تازگی یک آکادمی روان شناسی در ورزش تاسیس کرده و از روان شناسان داوطلب برای حضور مستمر در کنار کودکان تحت آموزش بهره می‏برد. از طرفی به دستور فدراسیون فوتبال اسپانیا در هر مدرسه فوتبال رسمی این کشور حداقل 2 روان شناس متخصص کودکان و نوجوانان که در امتحان اطلاعات عمومی فیفا نیز نمره لازم را کسب کرده‏ اند حضور فعال داشته و با کودکان و نوجوانان تحت تعلیم این مدارس در ارتباطی نزدیک و همیشگی هستند.

دلیل پیشرفت فوتبال و حرفه‏ ای شدن در این عرصه چندان هم پیچیده نیست و کافی است بدانیم که اگر فوتبال تنها در مسیر خودش حرکت کند، حرفه‏ ای می‏شود.

هم اکنون در اسپانیا حداقل 5 هزار و 400 مدرسه فوتبال رسمی و مورد تایید فدراسیون فوتبال اسپانیا در حال فعالیت است و این در حالی است که مدارس محلی تحت کنترل آموزش و پرورش و دانشگاه‏ها در این آمار لحاظ نشده است. سهم ایالت کاتالونیا و به طور اختصاصی باشگاه بارسلونا در این آمار ارزشمند بیش از 800 آکادمی و خیریه و بنیاد ورزشی است.

اهمیت این مدارس فوتبال تا حدی است که برخی بازیکنان وقتی به عضویت تیم بزرگسالان مدرسه خود در می‏آیند، گاهی حاضر به ترک تیمشان نبوده و پیشنهاد برخی تیم‏های دسته سومی و دومی لالیگا را نیز رد می‏‌کنند.

"لاماسیا" به عنوانه خانه فوتبال باشگاه پرافتخار بارسلونا اسپانیا، در اوج موفقیت و اقتدار به سر می‏برد و مدیر لاماسیا یا همان مدرسه فوتبال بارسلونا حق دارد در خصوص حرفه‏ای بودن مدعی باشد، همین مدیرعامل تنها به خاطر ارتفاع نامناسب بخش کوچکی از زمین چمن یکی از 18 مستطیل سبز خود، به مدت 3 ماه از کار محروم شد و هر روز برای پاسخ گویی به شکایت والدین کودکان ثبت نام شده به اجبار در محل مشخص شده حاضر می‏‌شد.

طبق قانون فوتبال اسپانیا و تا حدودی ایتالیا، هیچکدام از مقامات در مدارس فوتبال این کشور حق ندارند در مورد آینده کودکان تحت تعلیم با والدین آنها وارد مذاکره شده و به آنها وعده عقد قرارداد با سایر باشگاه را بدهند، جریمه‏های سنگینی در انتظار مربیانی است که به عنوان یک دلال پنهان در این بخش عمل کرده و استعدادهای جوان را به قیمت ارزان تحت کنترل خود گرفته اما با قیمت‏های نجومی به باشگاه‏های بزرگ می‏‌فروشند.

هر چند این حوادث تلخ با تمام تلاشی که صورت می‏‌گیرد همچنان پابرجا است و در هر فصل شاهد آنچه که رسانه‏‌های ایتالیا از آن به عنوان "قاچاق فوتبالیست" یاد می‏‌کنند، هستیم. قاچاق نوجوانان از آسیای جنوب شرقی، برزیل، کوبا و کلمبیا به کشورهای اروپایی، گاه تنها با 3 وعده غذای گرم!
اما برگ برنده باشگاه بزرگ بارسلونا در این میان این است که خود مقصد همه دلالان پنهان و آشکار است و والدینی که کودکانشان در این مدرسه فوتبال تعلیم می‏‌بینند نگران آینده فرزندان خود نیستند.

نکته مورد تاکید بعدی ماجرای تیم‏های استعدادیابی است، این اصطلاح در برخی کشورهای آسیایی یادآور عده‏ ای موسفید و خاک خورده در عرصه فوتبال است که زندگی خود را وقف این ورزش کرده و حالا دلشان برای فوتبال کشورشان می‏‌سوزد اما این هرگز معیار خوبی برای تبدیل شدن به یک استعدادیاب بزرگ و ماهر نیست!
در فوتبال اسپانیا و به ویژه در باشگاه بارسلونا، رشته مدیریت ورزشی از سالها پیش بنا نهاده و از دو سال پیش شاخه استعدادیابی در ورزش به عنوان کارشناسی ارشد به دانشجویان این عرصه معرفی شد.
بنیاد خیریه باشگاه بارسلونا از سال 1994 رسما به آکادمی نوجوانان بارسا ملحق و مقرر شد نوجوانان از هر دو قسمت آزادانه از امکانات موجود استفاده کنند.

از سال 2002 نیز با احداث آکادمی فوتبال بارسلونا در نیویورک آمریکا برگ دیگری از فعالیتهای حرفه‏‌ای این واحد مردمی رقم خورد و جمعیت رسمی کودکان ثبت نام شده در آکادمی بارسلونا در سراسر جهان از مرز 400 هزار نفر گذشت.
این همه در حالی است که زمینه پیشرفت در چنین فضاهایی همواره بستر مناسبی برای ایده‌‏های جدید است، به طوری که در همین آکادمیها کودکان اغلب در کنار فوتبال با زبان کاتالونیایی، اسپانیایی و انگلیسی به صورت مدرن و با داشتن بهترین اساتید مخصوص کودکان آشنا می‏‌شوند.

باشگاه بارسلونا اسپانیا در زمینه‏ های گوناگون پیشرفت چشمگیری داشته و در عرصه اقتصاد، فرهنگ، امور خیریه و مدیریت ورزشی الگو است اما بدون شک یکی از علل پیشرفت و فتح قلل موفقیت در فوتبال حرفه‏‌ای جهان نزد باشگاه بارسلونا، داشتن مدارس فوتبال استاندارد و مدرن است.






تاریخ : دوشنبه 96/1/7 | 12:0 عصر | نویسنده : saleh | نظرات ()
<   <<   6   7   8   9   10   >>   >
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
.: Weblog Themes By SlideTheme :.

  • حرم 72